V pondělí - 4. listopadu 2013 - budou na všech poštách akciové společnosti Slovenská pošta k dispozici nové poštovní příležitostné známky. Již tradičně vychází jedno známková emise "Vánoce 2013: Vánoční pošta".
Známka ve výtvarném návrhu slečny Eriky Korkovánové (která zvítězila v dětské soutěži o nejkrásnější vánoční kresbu, které se zúčastnilo téměř 5.800 výtvarných návrhů) a grafické úpravě pana Adriana Ferdy (rozměrů 26,5 x 33,9 mm) je nominální hodnoty 0,45 EUR. Tištěna je ofsetem (Poštovní tiskárna cenin Praha, a.s.) v upravených tiskových listech, které obsahují vždy osm známek a osm potištěných kuponů.
Tématem kuponu je již padesáté výročí Radošinského naivního divadla, které je v textu připomenuto, včetně letopočtů. Ve spodní části upraveného tiskového listu je doplňující dvouřádkový text "Radošinské naivní divadlo / 50 let s uchem na Vašem srdci". Celkem bylo vydáno 168.000 kusů známek, což představuje 21.000 kusů upravených tiskových listů (UTL).
Standardně je vydávána i obálka prvního dne vydání (FDC), tištěná v bratislavské akciové společnosti Kasico, v celkovém nákladu 3.100 kusů.
Souběžně s vydáním archovým je do distribuce připraveno i vydání sešitkové, které obsahuje deset samolepicích známek (á 0,45 EUR). Známkový sešitek tak stojí 4,50 EUR.
Určitou zajímavostí je, že poštovní samolepicí známky ze sešitku mají v letošním roce vůni pečeného jablka. Celkový náklad je 54.000 kusů známkových sešitků, tedy 540.000 kusů samolepicích známek.
Žádné komentáře:
Okomentovat